Press "Enter" to skip to content

3 februari – Knysna

Peter 12

Welkom in Knysna waar we sinds gisteren in een schitterend huis zitten met uitzicht op de lagune. Het huis heeft een woonoppervlak van meer dan 600 m2 en dat is 3 keer zo groot als mijn eigen huis in Alphen a/d Rijn. Het is hier heerlijk koel…..

Dinsdag de 22e hebben we Tamara opgepikt van het vliegveld. Ze kwam heel laat de deur uitlopen en zat vol met verhalen over de lange vlucht dus van slapen kwam even niets hoewel wij erg moe waren….

De volgende dag vetrokken we naar Lisa’s zuster om even nicht Judy gedag te zeggen waarna we via de N2 richting het oosten zijn gaan rijden. Dit is de zuidelijke hoofdweg van Zuid Afrika die uiteindelijk, net na George, overgaat in de bekende Garden Route. Wij namen de afslag net na Swellendam richting de R62 die door de Klein Karoo richting Oudtshoorn gaat. Het verschil is enorm tussen deze twee routes want je gaat van een vruchtbaar deel van Zuid Afrika naar een steenwoestijn met veel heuvels en lage bosjes. We sliepen in Ladismith op ongeveer 150 km van Oudtshoorn op een kleine camping. Hier spraken we met een Zuidafrikaan die met een Fiat Uno 4X4 door heel zijn land reed en niet terugschrok voor moeilijk begaanbare paden. Tamara ging met haar koffer naar de douche…..

Donderdag waren we bij de schoonfamilie in Dysselsdorp en daar gebeurde niet zoveel behalve dat we een lekkere barbecue hadden in het weekend en dat Lisa en ik een gevecht moesten leveren met Telkom, de leverancier van de telefoon bij mijn schoonouders.

Dinsdag vetrokken Tamara, Lisa en ik naar Graaff Reinet, een plaats midden in de Karoo (zie foto van de kerk) om daar een vroegere collega (Maureen) van haar werk te bezoeken. Woensdag redene we naar De Aar om Lisa’s neef en zijn vrouw en dochter te bezoeken. Hij werkt daar op de legerbasis en had een aantal collega’s uitgenodigd voor de braai. Het was gezellig zeker nadat zijn collega’s er achter kwamen dat ik ook in dienst ben geweest!

Vrijdag reden we 480 km van De Aar naar Dysselsdorp om Lisa’s ouders op te pikken voor de reis naar Knysna waar we gisteren zijn aangekomen. Knysna is een prachtig gelegen plaats aan de Tuin Route met veel bomen en een heerlijk klimaat. Wij hebben dit huis voor 5 weken gehuurd om wat tijd door te kunnen brengen met de familie. Morgen gaan Lisa en ik met haar ouders naar George voor een controle bezoek in het ziekenhuis (voor mijn schoonvader). Aan het eind van de week breng ik ze weer naar hun huis in Dysselsdorp.

Wij denken hier veel te wandelen en te lezen maar ook Tzitzikamma (regenwoud) en Addo (wildpark) te bezoeken. Daarnaast ga ik Tom leren hoe om te rijden in de bushcamper

1. Rita Rogge Rita Rogge

Wat heerlijk dat Tamara gezond en wel is aangekomen en mee kan gaan genieten van alle ontmoetingen en omgeving. Wij zijn net terug van MExico, even een week naar de zon en de zee. liefsv an Rita

2. Marleen De Moel Marleen De Moel

Wat lekker om een tijdje op een plek te blijven en familie en vrienden te treffen. Geniet ervan samen. X Marleen

3. Corry Corry

Fijn Tamara gearriveerd en 5 weken vaste basis vanuit een fantastisch plekje. Hou het rustig. En veel plezier en goed samenzijn met de familie.
    X Corry

4. Erik Erik

Mooi verhaal en mooie plaatjes, heerlijk om Tamara weer bij je te hebben! Vast ook heerlijk om weer eens een huis onder je kont te hebben ?

5. wil jore wil jore

dat zal een overgang zijn: van een nomadebestaan naar een normaal familieleven. geniet ook daar lekker van!
    en blijf schrijven, alsjeblieft.
    wim en wil

6. Ruud Ruud

Wat goed zeg! Even lekker met familie tijd doorbrengen! Zou ook weer terug willen naar George, heerlijk daar! Gr Ruud