Vandaag is Tom’s laatste dag in Knysna. We brengen hem zometeen naar Dysselsdorp waar hij een paar dagen wil doorbrengen. We zullen hem zondag volgen!
Eergisteren bezochten we eindelijk Tsitsikamma en wel de monding van de Stormsrivier. Tsitsikamma is een natuurpark dat het meest zuidelijke stukje tropisch regenwoud bevat wat dan ook nog eens direct aan de zee is gelegen. Het is er warm, vochtig maar erg mooi. Heel bekend is de hangbrug over de Stirmsrivier, zie ook de foto’s. Daarna bezochten we en brug waar de hoogste bunjee jumps kunnen worden gemaakt, 211 m.
Wij zullen hier zondag vertrekken en gaan dan een tweetal dagen naar Dysselsdorp. Dinsdag gaan we dan naar Kaapstad waar ik me heb laten verleiden om een penthouse te huren vlakbij de Waterfront. Hier blijven we tot 23 maart waarna we samen met Farrah en Niels richting Houtbaai vertrekken voor het laatste deel van de vakantie.
Gisteren was er weer een nieuwe ontwikkeling aan het ING bank front. In eerdere berichten noemde ik al dat de bank 2 van onze drie passen, ongevraagd en zonder bericht, had geblokkeerd voor het buitenland. Dat was voor ons een verrassing omdat wij, vanwege onze regelmatige reizen, onze passen altijd actief houden voor betalingen in het buitenland. Maar goed, dit probleem werd relatief eenvoudig opgelost door wat te bellen en te mailen. Problematischer was het, plotselinge, bericht in november dat Lisa onbekend was bij de bank en dat daarom haar pas, van onze gezamelijke rekening, werd geblokkeerd. Vreemd, ze heeft al 29 jaar een eigen rekening bij, jawel, de ING bank. Na wat intensief contact bleek dat men een fout had gemaakt maar de pas bleef ongeldig. We kunnen in Nederland een nieuwe aanvragen….
Gisteren bleek Lisa’s pas niet meer te werken, die van haar eigen rekening dus. De ING bank had namelijk een nieuwe gestuurd naar ons huisadres om deze te vervangen omdat de oude in april ongeldig zou worden (ouderdom). Tsja, en dan blokkeer je de pas dus maar in maart, toch?
Contact met de bank kan alleen maar via Whatsapp, Facebook en Twitter. Klachten indienen mag ook per telefoon.
Ik denk dat ze nu, voor mij na bijna 40 jaar, een klant verliezen. Een welgemeend advies voor iedereen die langere tijd gaat reizen, neem extra passen mee. En verdubbel dit aantal!
Wat een gezeik met die ING passen, zeg, pfff
Wat een ontzettend mooie foto’s zitten er weer bij, zeker die van de branding, top ?