Press "Enter" to skip to content

Glentana – 8 september

Peter 6

Vandaag, 8 september, staan we aan het strand op een camping in Glentana, nabij Mosselbay. Sinds de laatste post, uit Jeffrey’s Bay, zijn we westwaarts gereden.

Ik noemde in mijn voorgaande bericht dat er een halo om de zon te zien was maar de foto’s was ik vergeten. Bij deze. Tevens een foto van de wagen die op de camping in de Baviaanskloof stond waarmee bijna 200 jaar geleden mensen het binnenland in reden, met een span ossen ervoor. Onze camper is gelukkig wat groter!

Vanuit Jeffrey’s Bay reden we over de N2 langs de zuidkust van Zuid Afrika langs de Tsitsikamma bergen. Dit is een belangrijk onderdeel van de zogenaamde Garden route omdat er een enorme verscheidenheid aan bomen en planten te zien. Dit komt door het plaatselijke klimaat met regenval, mist en relatief hoge temperaturen.

Ook is er een zeer bekende brug nabij Bloukrans waar je kunt bungeejumpen. Ik moet er niet aan denken…..

Vlak na de tolpoort verlieten we de N2 om via Nature’s Valley naar onze camping te rijden (Firefly Rock). Wederom een schitterende camping met een buitendouche en grote plaatsen. De eerste nacht hadden we zowaar flink wat regen die we doorbrachten onder de luifel kijkend naar een film die ik had meegenomen.

De volgende dag daalden we af naar het plaatsje Nature’s Valley hetgeen gelegen is aan een prachtige lagune met overal tropisch regenwoud en een schitterend strand met mooie golven. Het is een typisch vakantieoord maar dan wel gelegen in een soort paradijs, anders kun je het niet noemen. Het is tevens het vertrekpunt van de Ottertrail, een voettocht van ongeveer 50 km langs de kust richting Stormsrivier. Een zware tocht waar je ongeveer 5 dagen over doet en dat zegt wel wat.

Ook is er een eenvoudiger en korter pad richting de Salt River en die liepen wij. Je loopt hier dwars door het regenwoud in een vochtige atmosfeer met een koele bries vanuit de zee. De stijging viel best mee (ongeveer 100 m) en in totaal was het ongeveer 6 km lopen (heen en terug). De foto’s spreken voor zich!

Vandaag reden we ongeveer 2 uur richting Mosselbay om een oud-collega te bezoeken die met zijn gezin is verhuisd naar Zuid Afrika. Hij heeft grote plannen en het was erg gezellig.

Morgen blijven we hier een dagje niks doen en vrijdag zullen we vertrekken. Inmiddels hebben we gehoord dat de houtkachel bij Lisa’s moeder volgende week donderdag wordt geplaatst. Zaterdag is er een korte dienst bij het graf van haar vader waar Lisa bij wil zijn en daarna vertrekken we naar Prince Albert in de Grote Karoo.

1. Flim Flim

Wat een uitgrsyrekt groooooot land toch!
    Terug hier Alphen zal claustrofobisch aanvoelen?Feel blessed to be able to see all the beauties of Mother Earth?